Naughty Boy with Simple Life
Naughty Boy with Simple Life

Assalamualaikum Selamat Datang ke Dunia Cyber Saya












blogskinby:SchaaAlHassan
editby: Muzaffar Marrudzuki
Aduhai Cinta Ep.3
Scene 1

"Akir, kenapa ni? Dari sekolah tadi sampai sekarang asyik moody saja?" Syauqie menepuk bahu Syakir dari belakang.

"Aku okay saja. Kenapa ?? Muka aku ada tertulis yang aku ni ada masalah ke?" Syakir menjawab dalam nada yang garang sambil mengigit ibu jarinya.

"Memang nampak jelas sangat yang kau ni ada masalah. Cubalah kongsi sama teman mu ini wahai abang Akir." Syauqie mengeyitkan matanya ke arah Syakir.

"Jauhkan muka jijik kau tu darj muka aku, muka kau tu kalau tunjuk depan orang sakit jantung boleh arwah orang tu sebab terkejut tengok muka kau tu."Syakir menolak muka Syauqie dari pandangannya.

"Eley, cemburulah tu aku lagi kacak dari kau." Syauqie menjelirkan lidahnya sambil membuat mimik muka yang lucu.

"Tak ada masa nak cemburu. Aku sebenarnya asyik terfikirkan si Adah tu." Syakir mengigit ibu jarinya.

"Kenapa kau... Jangan cakap dengan aku yang kau suka dekat dia."Syauqie membuat mimik muka terkejut.

"Tak payah buat muka hodoh tu lagi. Nanti ada juga yang makan kaki aku. Aku tak tahulah tapi suara Adah asyik bermain saja dalam minda aku ni. Haishh.." Syakir menggaru kepalanya.

"Itu maknanya..." Syauqie merenung tepat ke arah Syakir.

"Maknanya apa? Aku syok dekat dia? Mengarut, minah tu selalu saja buat aku sakit hati okay." Syakir membaling batu ke arah Syauqie.

         Sedang mereka rancak berbual tiba-tiba Syauqie terlihat Adah sedang berjoging bersama Zatie di taman berdekatan mereka.

"Akir... Akir..Itu Adah dengan Zatie kan?" Syauqie menepuk bahu Syakir berulang kali.

"Mana?" Tiba-tiba Syakir menggelabah tanpa sebab.

"Yang kau ni dah kenapa? Menggelabah tak tentu pasal." Syauqie menepuk bahu Syakir.

"Ma..mana ada, ada-ada saja kau ni Aqie." Muka Syakir berubah menjadi kemerah-merahan.

"Err.. Dah jom ikut aku pergi tegur mereka." Syauqie menarik Syakir bangun dari tempat duduk.


::To Be Continued::